Friday, December 5, 2008

people people of the world part II

yeah the second part of analyzing people..haha.

haritu cerita pasal makcik kena penyakit suka nak rebut goodies masa attend kenduri kahwin. this time around will be a bit different.

first, aku telah geram dengan seorang manusia ini. apa kata kita panggil dia cik M sebab M stands for manusia. aku memang menyampah dengan orang yang buat-buat angelic tapi pada hakikatnya tak lah angel sangat. nak kata tak angel langsung macam tipu la pulak kan sebab kalau tak angel maknanya dia devil. kalau dah devil, dia bukan manusia. tapi sebab dia adalah cik M, maka dia pasti ada sifat-sifat baik yang aku maybe tak nampak at this mo, atau refuse to nampak sebab dia sudah bikin my blood go upstairs. sejak aku belajar lagi aku encounter species macam-angelic-tapi-sebenarnya-k0-ni-lebih-kurang-macam-aku, atau macam-angelic-rupanya-ko-ni-lagi-horror-dari aku.

antara attributes yang membuatkan mereka ini nampak angelic adalah:

1. cakap dengan nada yang sangat perlahan sampai aku rasa telinga aku ada masalah bila di depan khalayak ramai. kalau time tak ada orang sangat boleh pulak cakap dengan kadar desibel yang boleh didengar.

2. membuat pergerakan seperti mereka ini lemah lembut, bila aku menyampah aku rasa mereka adalah lemah longlai sebenarnya.

3. tak pernah guna perkataan yang kasar seperti bo*oh, bong*k, ban*ang (kenapa kebanyakan perkataan buruk bermula dengan 'b'? adakah 'b' huruf yang jahat?) kata-kata mereka semua persis mutiara dan bakal menikam kalbu kaum lelaki supaya mempercayai mereka ini adalah sebaik-baik wanita.

4. berpakaian sentiasa sopan dan anggun macam nak pergi majlis-majlis walaupun sekadar nak turun pergi public phone nak bagitau mak yang kita dah selamat sampai di apartment universiti kita.

kenapa mereka begini ya? tapi yang paling aku tak tahan, kaum lelaki memang mudah tertipu dengan sikap angelic yang mereka tonjolkan ini. adakah ciri-ciri ini merupakan wanita terhebat? wutevvv lah!

ps: aku tak jealous kalau lelaki suka mereka, cuma aku rimas dengan lakonan mereka itu. sampai bila nak berada di layar perak kan? harap maklum. terima kasih.

1 comment:

Neri said...

gua pegi beli paper hari ahad siap pakai pjamas jek lagik (dengan tudung helmet/indo). tu sebab i takder bf lagik kot iskk iskk