Tuesday, December 16, 2008

travel and discover

travel la sangat. discover la sangat. hehe. anyway it's school holiday. sangat beruntung time cuti begini kita mendapat peluang untuk bekerja di luar stesen. so you can get the 2-in-1 package. work cum holiday. campur tolak darab bahagi, ala-ala percutian yang ditaja oleh syarikat. haha. bunyi macam tak baik tapi itulah hakikat.

we went to the east coast during the last week of november. despite the hujan, kami berjaya juga meredah negeri sembilan, pahang, trengganu dan kelantan. total mileage was over 1000km. perghhh! best tapi penat. several shots during our trip.

di rumah kak chek. di atas buaian ditemani sepupu yaktu alisa (berdiri) dan safiyah.

enjoying his bath in the tub. the rain restricted us from enjoying the pool.

weeee! katil bersaiz raja adalah yang terbaik

dalam dukungan ayah, bergambar bersama (dari kiri) mak tam, dilla, safiyah, naim, aida dan pak lang.

ok this one is out of topic. this was not in our east coast agenda. roommate's brother recently got hitched. we went to the elephant conservation center at kuala gandah after attending his wedding at the bride's place. masa kami di situ, ada dalam 6 ekor gajah untuk ditonton. umar was really amazed. ye lah selama ni dok tengok dalam buku jek. sekarang melihat secara real. cuma tak dapat pegang jek. hehe. anyway, gajah di belakang kami adalah seekor mamalia emas kerana berusia 70tahun.

bermain di gigi air sungai tempat gajah bermandi manda. tetapi waktu itu gajah semua sudah mandi.

lastly, dapat juga umar menjejakkan kaki ke dalam air sungai. kami berada di situ lebih kurang dalam sejam sahaja. kemudian, terus pulang ke kampung dan pada malamnya pulang ke rumah kerana esoknya adalah hari kerja seperti biasa.

hari minggu ini adalah kenduri di belah pengantin lelaki. semoga tidak hujan. dan selamat berjaya kepada semua (apakah?).

No comments: