Tuesday, May 5, 2009

meringue vs mereng

meringue
  • how do you actually pronounce that?
  • it is me-reng as in 'me' in menyampah and 'rang' the past tense of ring. got it?
  • hahaha. apakah signifikan? tiada motif spesifik. suka-suka sahaja.
  • meringue is actually egg whites beaten with sugar until fluffy. and then baked in oven till golden brown.
  • aku sendiri rasanya tak pernah merasa meringue. or maybe pernah tapi terlupa. sebab jarang nak jumpa benda alah ni unless makan di tempat-tempat hebat di mana nama hidangan pencuci mulut adalah panjang dan mungkin susah nak sebut tidak seperti sago gula merah, bubur caca atau pengat pisang.
meringue yang telah sedia untuk dimakan
mereng
  • ini pula? mereng as in tak betul, menghampiri gila atau masa kecil dulu kita panggil otak tak sentel (center? kalau otak tak center, senget sebelah? hahaha. biasalah time budak-budak. main cakap je)
  • ada seorang ni, aku rasa kadang-kadang dia mereng. kadang-kadang ke? or maybe some other times aku consider dia totally mereng.
  • kenapa dia mereng? aku pun tak pasti apa penyebab kemerengannya.
  • sifat mereng itu selaluya akan menyebabkan orang sekeliling dia geram dan marah terhadapnya. aku tidak terkecuali.
  • untuk meredakan kemarahan aku selalu menggunakan konsep 'maafkanlah dia. dia mereng hari ni'.
Numbered List
illustrasi mereng

kesimpulan:

meringue adalah lebih baik dari mereng. sekian.

No comments: