Friday, May 29, 2009

stop harrassing me please?

jakun ke, jaki ke, or maybe prestigous sikit aku guna hardup la. orang melayu kata hadap je. mana satu eh?

aku memang tak fahamlah kalau orang yang bergaji besar sangat bergantung harap dengan claim. serious tak boleh nak buat kaitan. kalau kau sangat suka dengan duit claim, please jangan susahkan orang lain. or in this case, harrass aku. kau ingat kerja aku nak proses claim kau ke? as if la kau dah tak ada duit sangat nak hidup sekarang ni? gaji baru je dapat 26 hb hari tu kan? chillex man! kau ingat email dengan sms kau tu aku suka? annoying gila ok? gila mengganggu ketenteraman minda aku. aku dah inform awal-awal, aku akan buat part aku dengan segera. so sekarang silalah ada iman yang penuh di dada untuk menunggu cheque kau. hish, tak boleh pergi la dengan mentality orang macam ni.  

cerita orang lain pula, tiba-tiba seat aku ni jadi hot sebab orang lain yang aku tak nak deal dengan mencari-cari aku. sebab? ya, tidak lain dan tidak bukan, duit. claim la. wey, aku nak deal dengan orang lain. aku tak nak deal dengan kau. aku tak suka la kau. boleh tak aku cakap macam ni? hahaha. ha lagi sekali la hadap sangat dengan upah harian tu. gaji kau besar la wey, i repeat BESAR. apa sangat la claim seratus lebih dengan gaji kau yang aku agak-agak dalam 10 ribu tu? walaupun kau cakap passion kau tinggi menggunung, aku rasa passion terhadap duit lagi melangit kot. aku  memang tak sangkalah kau jenis ni. nampak macam respectable, tapi aku rasa aku cuma respect kau as a human. not as before. sorry.

anyway, a collegue just recently emailed me on seeing the positive despite the negativity. with this i conclude, aku kena bersyukur kerana sekarang aku berada dalam position yang penting, yang dicari-cari oleh mereka ini, kerana dengan claim yang tak berapa sangat tu, dapat memberi kehidupan lebih baik kepada mereka. konon-konon macam besar sangatlah kuasa aku. padahal setakat settle-kan claim je, i.e. isi borang and bagi boss aku sign. kuli je beb! hahahaha. 


kau sms: macam mana claim saya? aku: delete mesej kau. MNL (malas nak layan)!

No comments: