Friday, February 27, 2009

out of nowhere

i believe owning a dslr is worth every penny spent if you really have the eyes.

i know one could learn. but i strongly believe the talent that makes the difference (tengok orang angkut dslr ke sana ke mari menjadi seperti satu allergen kepada saya. it's not that i am jealous, but sudah pernah terkena seorang pemunya dslr mengaku dia boleh ambil gambar tapi rupa-rupanya tah hape-hape. saya juga tersilap kerana tidak pay attention kepada ayat dia 'boleh ambil gambar'. wey semua orang boleh ambil gambar! aku pun boleh. it should be 'boleh ambil gambar cun gila kau akan rasa nak tengok gambar aku ambil setiap hari sampai kau tidur pun termimpi-mimpi').

oleh itu janganlah terpedaya - kalau bawa kamera besar, orang itu adalah hebat. dia mungkin seorang pelajar bidang fotografi, atau dia mungkin bawakan kamera mak dia sebab mak dia pergi ke tandas, atau dia mungkin pelancong, atau dia mungkin terikut-ikut trend masa kini bawa kamera besar ke hulu ke hilir.

sekian sahaja, luahan rasa. sekiranya anda pemunya dslr, saya percaya anda bukan seperti individu yang saya ceritakan seperti di atas. semoga berjaya dengan hobi atau bisnes fotografi anda.

tiada kaitan: tadi surf on vaio-p. gila stylo! seperti mahu tetapi masih waras untuk memikirkan yang ia adalah dalam kategori 'seronok dimiliki / kehendak', bukan 'wajib dimiliki / keperluan'.

No comments: