Friday, February 27, 2009

mari bersuka-suka

aku tak suka la...tak suka! ada macam-macam aku tak suka nih. dari tak suka jadi geram. hish!

...however..i do not want to sound very negative. so jadilah ia seperti di bawah (in a way, this could calm me down):

  1. saya suka orang yang rajin.
  2. saya suka orang yang memudahkan orang lain.
  3. saya suka orang yang memberikan tugasan dengan betul dan wajar (bukan main bagi sebab kau tak nak buat and kau tak tau nak suruh siapa buat and kau tau orang tu macam boleh buat atau most likely akan menerima sahaja apa kau suruh, err bolehkah difahami ayat aku ni?).
  4. saya suka orang yang bijak.
  5. saya suka orang yang konsisten dalam keputusan, pertuturan dan perbuatan.
  6. saya suka orang yang praktikal.
  7. saya suka orang yang suka bekerjasama.
  8. saya suka orang yang rasional.
  9. saya suka orang yang dapat menghulurkan bantuan dengan ikhlas.
  10. saya suka orang yang mengutamakan kekemasan dan kebersihan.
  11. saya suka orang yang sederhana.
  12. saya suka orang yang ceria dan tidak mudah mendapat ayunan mood (mood swings?).
  13. saya suka orang yang tidak suka mengambil tahu hal orang lain, sekiranya tidak berkaitan.
  14. saya suka orang yang memenuhi janjinya.
  15. saya suka orang yang memberi semangat dan motivasi.

banyak lagi kalau nak disenaraikan. but i think those are the highlights. i realize, human is the most difficult to deal with. but i also believe things will not be as bad as u imagine. just be positive!

No comments: