Monday, January 11, 2010

rythm and ragam

kan best kalau boleh belajar psikologi. bolehlah aku faham behaviour orang-orang di sekeliling aku yang pelbagai. or maybe aku lebih faham behaviour aku sendiri. hahaha. because sometimes, bila kita faham benda-benda macam ni, ia akan membantu kita dari banyak segi like interpersonal communication, employee management or maybe anger management. betullah human resource is the most difficult resource to manage. sebab manusia ni macam-macam perangai.

sebab nak cater ke-macam-macam-an ni lah kita juga akan act or behave macam-macam. macam macam-macam aznil. hehehe. relevan ke?

ok aku sebenarnya malas nak update. tapi aku notice satu perangai manusia, on their way untuk upgrade diri menjadi alim, mereka akan act awkwardly, orang di sekeliling akan memberi remarks, macam ni ke orang alim? i am not generalizing tapi dah jumpa beberapa living proofs. ok kalau remarks daripada sesama agama aku macam boleh terimalah lagi. but what if orang yang agama lain? memalukan bukan? entahlah ya. mungkin itu ujian untuk mereka. lagi cuba nak jadi alim, lagi tak apply. boleh sakit otak tau deal dengan orang macam ni sebab kita tend to fikir neuron mereka yang mana telah disconnected. kenalah minum susu wey yang kaya dengan DHA, ARA dan SA. barulah sel-sel otak berhubung dan proses pembelajaran akan berlaku dengan berkesan. hahahaha.

aku harap kalau aku nak upgrade-kan diri aku tak end up jadi spesis macam ni lah. takutlah menjadi irritant kepada sesama manusia. orang tak suka. nauzubillah.


No comments: